.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ترب 4 كيلوگرمي در آستارا

كارشناس مسئول زراعت و باغباني جهاد كشاورزي آستارا از توليد محصول ارگانيك ترب به وزن 3 كيلو و 700 گرم توسط يك كشاورز بدون استفاده از كود شيميايي خبر داد.

غلامرضا درخشان اظهار داشت: در راستاي اجراي توليد محصولات ارگانيك و توليد محصولات كشاورزي با شيوه كشاورزي كم نهاده، يك كشاورز آستارايي به نام احمد زبده‌كار توانست بدون استفاده از كود و سم‌هاي شيميايي موفق به توليد محصول غذايي ترب به وزن تقريبي سه كيلو و 700 گرم شود.

وي ادامه داد: طرح توليد محصولات ارگانيك از اقدام‌هاي اصلي جهاد كشاورزي آستارا در تشويق باغداران و كشاورزان اين شهرستان در توليد محصولات سالم، ارگانيك و بدون استفاده از سم‌هاي شيميايي است.

درخشان افزود: در طرح مذكور كنترل بيولوژيكي، فيزيكي و مكانيكي محصول مد نظر قرار دارد و در اين راستا كشاورزان و باغداران با همكاري كارشناسان جهاد كشاورزي به عدم استفاده از سم و كودهاي شيميايي كه اثر زيانباري دارند، راهنمايي مي‌شوند.

وي با اشاره به اينكه جهاد كشاورزي آستارا جزو شهرستان‌هاي موفق و پيشتاز گيلان در اجراي طرح توليد محصولات ارگانيك و كشاورزي با شيوه كم نهاده است، گفت: از تمام كشاورزان و باغداران انتظار داريم با مدنظر قرار دادن توليد محصولات سالم، نهايت همكاري با كارشناسان جهاد كشاورزي داشته باشند.

كارشناس مسئول زراعت و باغباني جهاد كشاورزي آستارا به توليد انبوه محصول كيوي در اين شهرستان مرزي اشاره كرد و افزود: آستارا به صادركننده بزرگ كيوي در كشور تبديل شده است.

درخشان باغ‌هاي وسيع كيوي در منطقه، بازار مناسب و مجاورت با كشورهاي خارجي مصرف كننده را از دلايل اصلي تبديل آستارا به حوزه صادركننده كيوي عنوان و خاطرنشان كرد: محصولات كيوي مناطق آستارا و تالش همواره جزو محصولات مرغوب كشاورزي بوده‌اند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.254 seconds.